Radioreklam – Clas Ohlson
in Radio, ReklamRadioreklam – Clas Ohlson
När Clas Ohlson skulle släppa sin nya katalog ville man göra det med buller och bång. För många är Clas Ohlsons katalogsläpp en stor sak och den har luslästs av prylhungriga i decennier . För att visa vilken stor betydelse Clas Ohlsons katalog har bad vi en hett omskriven litterär gigant att högläsa ur katalogen – Björn Ranelid.
Vi kan lätt påstå att detta är vår mest omskrivna kampanj någonsin. Det är något magiskt med Björn, allt han tar i blir antingen älskat eller hatat och det finns ingen som är oberörd. Kommentarerna till Resumés artikel blev många, här är några:
jätteroligt, kom inte och säg något annat avundsjukt! suverän idé, perfekt casting ur både reklam- och pr-synpunkt! ranelid rules, ingen fånig prestige där, bara kul!!
Vad säger karljäveln? Tänkte köpa en skruvmejsel på Ohlson men nu blir det ta mig sjutton Biltema istället! Fy faen för folk som inte kan prata rent!
Genialiskt! Grattis Claes Ohlssons byrå! 😮
Dessutom blev vi beskyllda för idéstöld av Trelleborgsförfattaren Madeleine Brandin. Hon hävdade helt enkelt att idén var hennes och att Clas Ohlson borde skämmas. Vi på Tonic vet att hon bara svamlade eftersom idén kom upp på Öland med en kall pilsner i handen, dessutom innan vi hade tagit kontakt med Clas Ohlson. Men som man brukar säga – All reklam är bra reklam – och förhoppningsvis fick Madeleine sälja extra många exemplar av sin bok med verktygspoesi.
Här finns fler artiklar: